poniedziałek, 30 marca 2020

KLASA VI - Pomoc do zadania


Witam!
Troszeczkę nakieruję Was, w jaki sposób zrobić zadanie związane z rzutowaniem i wymiarowaniem.
Mamy podane wymiary figury:
Wysokość: 40 mm
Szerokość: 30 mm
Głębokość: 20 mm

1. Zacznijmy od rzutów prostokątnych. Rysujemy pola do rzutowania (niech będą troszeczkę większe niż figura, czyli pole niech ma około 5cmx5cm):




Z wymiarów możemy wyczytać wymiary przedniej ściany figury. Mianowicie wysokość 4cm i szerokość 3cm. Mamy zatem wszystko, aby narysować figurę na polu nr I. Następnie ciągniemy przerywane linie pomocnicze w dół i w bok. W polu nr II rysujemy rzut z góry. Wiemy, że szerokość będzie taka sama, jak z przodu, czyli 3cm, natomiast głębokość będzie miała 2cm. Od powstałej figury rysujemy linie pomocnicze do pola nr III, tak jak to robiliśmy na lekcjach. W polu nr III rysujemy widok z boku, czyli figurę o wysokości 4cm i szerokości 2cm.

Zadanie wykonane.
Jeśli ktoś nadal ma wątpliwości proszę zajrzeć do zeszytu, jak to robiliśmy na lekcjach.


2. Wykonajmy rzuty w izometrii. W jaki sposób to zrobić jest pokazane krok po kroku w filmiku. Różnią się jedynie wymiary figury naszej i tej w filmie. Nasza figura ma wysokość 4cm, w filmie jest to 5cm. Nasza figura ma taką samą szerokość, jak ta w filmie, czyli 3cm. Głębokość naszej figury, to 2cm, figury w filmie – 1cm. Postarajcie się ro zrobić razem z filmikiem.



3. Wymiarujemy osobno każdą z trzech stron przedstawioną n podczas rzutów prostokątnych. Czyli rysujemy przód figury – wymiarujemy, pod spodem górę figury – wymiarujemy, pod spodem bok figury – wymiarujemy. Wymiarujemy z użyciem linii wymiarowych, pomocniczych linii wymiarowych oraz liczb wymiarowych.
Nie mogę wykonać tego ćwiczenia za Was, ale postarałam się trochę Was nakierować, w jaki sposób zrobić to poprawnie. Starałam się, aby figura była prosta. Myślę, że sobie poradzicie ;)

Proszę o przesyłanie zdjęć prac na e-mail: paulina.czolnik.szkola@gmail.com
i podpisanie się imieniem i nazwiskiem. Prace zostaną ocenione.
Jeśli ktoś będzie chciał zrobić dodatkowe zadanie na ocenę celującą, proszę o informację w mailu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz